۱۴ مهر ۱۳۸۴

جایزه پکا
در بخش مجموعه داستان کوتاه از ميان ده مجموعه انجيرهای سرخ مزار اثر محمد حسين محمدی، بگذريم اثر بهناز
علی پور گسکری، پايان درخت سيب از نوشين سالاری، تو می گی من اونو کشتم؟ اثر احمد غلامی، تنها که می مانم از شهلا پروين روح، سارای همه از فرشته احمدی، سپيدرود زير سی و سه پل از کيهان خانجانی، شب سودابه اثر محمد زرين، من قاتل پسرتان هستم نوشته احمد دهقان و هتل مارکوپولو اثر خسرو دوامی، هيئت داوران ضمن تحسين مجموعه های انجيرهای سرخ مزار، سپيدرود زير سی و سه پل و پايان درخت سيب، دو مجموعه داستان کوتاه بگذريم و هتل مارکوپولو را به عنوان بهترين مجموعه داستان کوتاه سال ۱۳۸۳ برگزيدندمحمد حسينی که با سودابه اشرفی به طور مشترک جايزه اول مهرگان ادب شد جايزه اش را از محمد حقوقی دريافت می کند
کامران فانی جوايز اين بخش را اهدا کرد و حسین مرتضاییان آبکناراز طرف خسرو دوامی که مقيم آمريکاست، جايزه او را دريافت کرد. خسرو دوامی در پيامی آورده بود: " ...برای من نويسنده مهاجر که بيشتر از همه شما همواره در جستجوی مخاطبی همدل و همزبان هستم، جايزه شما ارزشی دو چندان پيدا می کند
او وجه مادی جايزه را به انجمن حمايت از کودکان ايرانی در منطقه بم و وجه معنوی آن را به خاطره آبی هوشنگ گلشيری، شهريار مندنی پور ، حسين مرتضاييان آبکنار و به داستان نويسانی که در تبعيد و آوارگی فرصت نيافتند با خوانندگان اين سوی مرز ارتباط برقرار کنند، به نسيم خاکسار، اکبر سردوزامی، محمودمسعودی، داريوش کارگر و...تقديم کرد

هیچ نظری موجود نیست: