۱۶ خرداد ۱۳۸۴

برنامه های يک رييس جمهور

هاشمی رفسنجانی برنامه های خود را جهت احراز پست رياست جمهوری اعلام کرد
يکی از سرفصل های برنامه ی او ورزش بود که در توضيح اين برنامه نوشته بود :
ز سستی کژی زايد و کاستی
بدين ترتيب ديگر رئوس برنامه های او به شرح زير اعلام می گردد

برنامه ی کار و اشتغال : بخور تا توانی به بازوی خويش
برنامه ی اقتصادی : تا پول داری رفيقتم قربون بند کيفتم
برنامه ی علوم و فن آوری : توانا بود هر که دانا بود
برنامه ی بهداشتی : چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
برنامه ی راه و ترابری : ای که از کوچه ی معشوقه ی ما می گذری بر حذر باش که سر می شکند ديوارش
برنامه ی نيرو : بزن بريم به سرعت برق و باد بزن بريم از اين جا
برنامه ی دادگستری : نزن بر سر ناتوان دست زور
برنامه ی ارتباطات : اگه تلفن می کنم می خوام بگم دوسـِت دارم
برنامه ی مسکن و خانه سازی : خانه از پای بست ويران است . خواجه در نقش بند ايوان است
برنامه ی اور خارجی و بين الملل : آسايش دو گيتی تفسير اين دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا
برنامه ی تعاون : همسايه ها ياری کنيد تا من شوهرداری کنم
برنامه ی خيريه : تو نيکی می کن و در دجله انداز که ايزد در بيابانت دهد باز
برنامه ی جوانان : تا تو نگاه می کنی کار من آه کردن است ای به فدای چشم تو اين چه نگاه کردن است
برنامه ی کشاورزی : صد دانه ياقوت اين جا نشسته
برنامه ی بهزيستی : تو کز محنت ديگران بی غمی نشايد که نامت نهند آدمی
برنامه ی رفاهی : آی خونه دار زنبيل رو وردار بيار