۲۰ تیر ۱۳۸۵

جهاد زیدانی

رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس‌‏هفتم در نامه‌‏ای خطاب به کاپيتان تيم ملی فوتبال فرانسه از وی به دليل حرکتش در بازی فينال در مقابل ماتراتزی بازيکن ايتاليايی تشکر کرد
به گزارش" ايلنا" در نامه علاء‌‏الدين بروجردی خطاب به زين‌‏الدين زيدان آمده است:جناب آقای زيدان!کاپيتان تيم ملی فوتبال فرانسه،با خرسندی علاقمندم مراتب احترام و سپاس خود را از دفاع بهنگام شما از حيثيت انسانی و اسلامی خويش در برابر توهين ظالمانه و تهمت بناحق يکی از اعضا تيم رقيب در مسابقات پايانی فوتبال جام جهانی به شما اعلام نمايم
عکس‌‏العمل منطقی شما از اين منظر بسيار قابل توجه است که اولا يک مسلمان نه تنها تروريست نيست بلکه شعار اصلی او که سلام است، بمعنی صلح است که روزانه صدها ميليون مسلمان آن را اعلام می‌‏کنند { احتمالا به روش زیدان } و ثانيا بازی‌‏های جام جهانی صحنه همدلی و همبستگی ميان کشورها و ملت‌‏ها است که به هيچ وجه نبايد به شعارهای غلط و اتهامات ظالمانه آلوده شود.در پايان انتخاب شما را بعنوان بهترين بازيکن مسابقات جام جهانی به جنابعالی و تيم ملی فوتبال فرانسه تبريک می‌‏گويم
با آرزوی تندرستی و موفقيت شما
رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی
بدين ترتیب زین پس به این روش دفاع کردن می گوييم جهاد به سبک زيدان
حالا جالب اینجاست که ماتراتزی گفته
من پيراهن او را برای چند ثانيه گرفتم و سپس وی به سمت من برگشت و بر سرم فرياد کشيد و با نگاهی تحقيرآميز به تمسخر به من گفت:« اگر پيراهنم را می‌خواهی، بايد تا آخر بازی صبر کنی! اين درست است من به او بی‌احترامی کردم.» از او پرسيده شد که آيا به مادر يا خواهر زيدان توهين کرده‌ای که ماتراتزی گفت:« دشنامی را که به او دادم را شما بارها شنيده‌ايد و پس از آن به يک باره من به روی زمين افتادم. من هيچ گاه او را تروريست نناميدم. من در مورد تروريست هيچ‌چيز نمی‌دانم و از آن بی‌اطلاع هستم.» وی در ادامه افزود: من اسمی از مادر زيدان نبردم، چرا که از چهارده سالگی مادرم را از دست داده ام و برای من مادر جايگاه بالايی دارد
همچنین روزنامه انگليسی گاردين اتهام خود به مارکو ماتراتزی مدافع ايتاليايی را از پايگاه اينترنتی خود محو کرد
گاردين در ابتدا اعلام کرده بود که ماتراتزی به زيدان توهين های مختلفی از قبيل تروريست کرده ، ولی در ويرايش های بعدی اين مطلب به کلی از پايگاه اينترنتی گاردين محو شده است. زيدان تاکنون درباره اين حادثه سکوت اختيار کرده و وعده داده ناگفتنی های ديدار نهايی جام جهانی را در فرصت ديگری اعلام خواهد کرد
بدین ترتیب به نظر می رسد ضایع ترین شخص این قضیه رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس باشد که خودش را نخود آش کرده و به خاطر یک موضوع پیش پا افتاده نامه تشکر داده است . قیافه برادر زیدان پس از خواندن نامه جالب خواهد بود . احتمال تبری جستن زیدان از نماینده مجلس ما بسیار است

۱ نظر:

ناشناس گفت...

زیدان رو عشق است
:)